Heel Liduina Leest BINGO

Deze week is de Heel Liduina Leest Bingo van start gegaan met als doel geld in te zamelen voor nieuwe boeken in onze bibliotheek. 

De actie is afgelopen woensdag gestart. Ieder kind nam zijn of haar lievelingsboek mee en ging daarmee op de foto.

Alle kinderen hebben een Heel Liduina Leest bingokaart gekregen. Met deze bingokaart vol leesactiviteiten gaan kinderen lezen op heel veel verschillende manieren, van lezen met je zonnebril op tot naar de bibliotheek gaan of een gedicht lezen. Iedereen mag de kinderen sponsoren om zo geld op te halen voor heel veel mooie nieuwe boeken!

Ander nieuws

Ready for take off?

De Liduinaschool gaat deze weken de grens over. De leerlingen houden zich bezig met het thema ‘Wij zijn wereldontdekkers’, en vooral bij de groepen 1, 2 en 3 kan niemand dat zijn ontgaan: voor het lokaal van Juf Sabrina en Juf Caroline is een prachtig reisbureau verrezen, voor de klas van juf Cynthia staat een heuse douane (met röntgenapparaat) en bij juf Nika kunnen de kinderen plaatsnemen in een vliegtuig.

Mediamasters: Groep 8 beste van Haarlem

Onze groep 8 is de meest mediawijze klas van Haarlem. De groep scoorde in Haarlem de meeste punten met Mediamasters. Een programma waar in Haarlem 77 klassen aan deelname en landelijk meer dan 10.000. Onze groep 8 werd eerste in Haarlem, derde in de provincie Noord-Holland en 29e van Nederland. Een geweldige prestatie die vandaag de krant haalde. We zijn enorm trots! Allemaal van harte gefeliciteerd!

Onze nieuwe bieb is open!

Vandaag was het zover, onze nieuwe bibliotheek is geopend. Drie keer werd vandaag het lint doorgeknipt, door de onderbouw, de middenbouw en de bovenbouw. Wat hebben Frits, Kiki en Elsa deze ruimte omgetoverd tot iets heel moois waar we allemaal mooie boeken uit kunnen zoeken en kunnen lezen!

Kinderboekenweek

De kinderboekenweek is begonnen! Twee schrijvers, Simon van der Geest en Marloes Kemming, bezochten onze school. Marloes kwam op bezoek in groep 1-2, 3 , 4 en 5, ze las voor uit haar boeken en kinderen konden vragen stellen. Daarna tekenden de kinderen een eigenwijs hulpje voor hun eigen bedachte avontuur.