Blink thema 'Dat wil ik zeggen"

Groep 5 en groep 6 werken aan het thema 'Dat wil ik zeggen' van Blink. De eerste lessen stonden in het teken van de prehistorie. De kinderen hebben geleerd dat er toen nog geen schrift bestond en de mensen door middel van rotstekeningen verhalen vertelden en deze krasten in rotswanden. De kinderen hebben ook zelf tekeningen gemaakt door eerst vette wasco te gebruiken en dit zwart te verven. Als laatste hebben zij daarin afbeeldingen gekrast met een prikpen. Hierdoor ontstonden mooie afbeeldingen.

Ander nieuws

Heel Liduina Leest BINGO

Deze week is de Heel Liduina Leest BINGO van start gegaan! Een actie waarbij we zoveel mogelijk geld proberen op te halen voor nieuwe boeken in onze bibliotheek. Alle kinderen gaan de komende tijd proberen hun Heel Liduina Leest bingokaart vol te krijgen. Heel veel leesplezier en succes allemaal!

Creatieve middag

Afgelopen vrijdag was het weer creatieve middag. Een middag georganiseerd door de ouderraad. De kinderen hebben genoten van de verschillende workshops die door de ouders werden aangeboden; van graffiti tot het maken van magneten, van yoga tot theatersport en van de poppendokter tot het maken van tovertakken. Een heerlijke middag voor de hele school! Dank aan alle ouders, grootouders en andere familieleden.

Kerstzingen in de kerk

Vandaag zongen alle kinderen van de Liduinaschool kerstliedjes in de kerk naast de school.

Sinterklaas op de Liduinaschool

Wat een geluk voor de kinderen van de Liduinaschool. Ook dit jaar verraste de Sint en zijn Pieten ons met een bezoek.